De hypotheekadviseurs van de Kredieter werken volgens een Standard Operation Procedure (SOP). Zo maken we de voortgang van uw hypotheektraject inzichtelijk. Het stappenplan ziet er als volgt uit:
1
Maak een vrijblijvende afspraak
U maakt een
afspraak voor een vrijblijvend intakegesprek bij ons op kantoor. Voorafgaand aan het gesprek ontvangt u een e-mail met een aantal documenten, die wij u vragen alvast in te vullen.
2
Kennismaking met uw hypotheekadviseur
Tijdens het intakegesprek maakt u kennis met uw hypotheekadviseur en inventariseren we de hoogte van uw maximale woonlast. Hierbij kijken we niet alleen naar wat u zou kunnen financieren maar ook wat u wilt uitgeven. Hierbij houden we rekening met uw levensstijl, hobby’s, etc.
3
Vaststellen tarief
Iedere situatie is anders en vraagt om een ander advies. Het tarief wordt dan ook gebaseerd op het benodigde advies. Na het intakegesprek komen we bij u terug met het tarief van onze dienstverlening.
4
Aanleveren documenten
Gaat u akkoord met het tarief? Dan vragen wij u documenten aan te leveren zoals paspoort, salarisstrook, werkgeversverklaring en arbeidsovereenkomst. De best manier om deze documenten aan te leveren hebben wij voor u op een rijtje gezet bij
aan te leveren documenten. Zo verloopt uw hypotheekaanvraag lekker vlot.
5
U ontvangt een advies op maat
Hierbij kijken we niet alleen naar de hypotheek maar bespreken we ook de risico's bij overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en eventuele gevolgen op pensioenleeftijd.
6
Uw bod is geaccepteerd
Zodra uw bod op een woning is geaccepteerd, versturen wij de hypotheekaanvraag naar maximaal twee geldverstrekkers. De geldverstrekkers die het beste bij uw situatie passen ontvangen uw hypotheekaanvraag. We vergelijken de financiers op rentepercentage, maar ook op voorwaarden. Denk aan boete bij verkoop, verhuisregeling en de verplichting om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten.
7
De Kredieter verzorgt de afhandeling
Uit de hypotheekaanvraag vloeien twee offertes. Na beoordeling zullen wij deze bespreken en door u laten tekenen. De Kredieter verzorgt de administratieve afhandeling en het contact met de bank, notaris, makelaar en eventuele verzekeringsmaatschappij.
8
Geniet van u woning!
Bent u eenmaal verhuisd, dan blijven wij graag uw gesprekspartner op het gebied van hypotheekadvies. U kunt ons ook altijd benaderen voor vragen over financiële planning, pensioenregelingen en meer.